18 jun 2011

A kill for those nails

Ik zou een moord doen voor deze nagels (natuurlijk niet letterlijk)


http://data.whicdn.com/images/10822761/tumblr_lmtsaawlI71qblmi4o1_400_large.jpg?1308131033


Helaas heb ik momenteel lelijke, afgeklauwde, onverzorgde nagels met scheurtjes en ze zijn slap. Hoe dit kan? Nagelbijten. Elke dag weer. Elk uur, sowieso. Dit moet stoppen. Het is genoeg zo. Nu wil ik eens mooie nagels hebben. Nagels waarvan andere meisjes zeggen:'Dat wil ik ook.'
Vanaf vandaag heb ik besloten: Ik ga stoppen. Ik ga écht stoppen. Willen jullie ook stoppen? Ik heb een paar tips voor mezelf, maar ook voor jou.
Waarom bijt ik nagels? 
Vraag het jezelf eens af. Als het door de stress komt of door verveling, zorg dan dat je altijd wat in je handen hebt. Misschien een pen of een stressballetje of mohdoh. Je kan thuis (waarschijnlijk verveel je je dan) handschoentjes dragen. Bij
mij komt het denk ik vóóral door verveling maar de stress geeft me nog een klein duwtje in de rug.



Waarom moet ik stoppen?
Je moet realiseren dat nagelbijten slecht voor je tanden is, maar niet alleen dat... onder je nagels zitten ontzettend veel bacterien. Je handen raken van alles aan. Het is echt smerig, bijna nog viezer dan neuspeuteren. Houd dit goed in je hoofd want dit helpt heel erg mee met het stoppen van nagelbijten. Ook moet je natuurlijk stoppen met nagelbijten omdat het pijn kan gaan doen en eventueel kan ontsteken. Én het is niet zo mooi ;)

Wat is mijn doel? 
Als je een doel voor ogen hebt, kan je daar elke keer naar kijken als je een ‘slecht’ moment hebt. Print een foto uit van een hand met een stel mooie nagels. Nagels waar jij een moord voor zou doen (niet letterlijk). Zo'n foto kan je vinden op www.weheartit.com, www.tumblr.com en www.flickr.com Mijn doel is het 1e plaatje in deze post! Ik vind ze prachtig. Ook de lak en de nagelsieraad.


Tumblr_lmspygomwq1qgd3o2o1_500_large


Wat krijg ik ervoor terug?
Uiteraard die mooie, lange nagels die je wilde maar ook een beloning! Iets wat jij graag wilt. Het beste is om iets voor je nagels te kopen, want het hele gedoe gaat om je nagels en niets anders. Koop een mooi lakje, handcreme, een glazen vijl, iets voor french manicure... wat jij maar wilt. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik dit óf doe na 2,5maanden en ik beloon mezelf met een China Glaze of OPI lakje óf na 4maanden en geef mezelf een Chanel lakje. Ik geef mezelf niet meteen na een week al een beloning omdat ik mezelf niet zo vertrouw. Ik ben al eens eerder gestopt met nagelbijten maar het begon opnieuw. 







Wie doet er met mij mee en gaat stoppen met nagelbijten? En wie heeft er nog wat tips?

5 opmerkingen:

  1. Ahjaa, die eerste foto is toch volledig gephotoshopt !! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb geen idee of die gephotoshopt is (: Haha, heb ik geen verstand van. De foto komt van het Girlscene Forum.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. supergoed dat je wil gaan stoppen. ik doe het ook, en ik wil er ook een einde aan maken. bedankt voor de tips ennuhm.. als ik het toch aan het doen ben zeg ik gewoon tegen mezelf dat ik om 8 uur naar bed moet :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Succes met stoppen! Als je het echt wilt, dan gaat het wel lukken

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb gelukkig nooit last gehad van nagelbijten, en ik heb vrij sterke nagels van mezelf,
    maar deze tips zijn wel erg handig!
    Het is natuurlijk een kwestie van doorzettingsvermogen!
    Dit plaatje ziet er trouwens wel heel gaaf uit!

    BeantwoordenVerwijderen